day-off - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu day-off - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu

day-off

Door: Madelief

Blijf op de hoogte en volg Madelief

06 November 2013 | Argentinië, Avellaneda

Hey geweldige lezers,

omdat ik nu een "day-off" heb (ja, weer geen school), dacht ik dat ik mij toch lekker even de tijd neem om een niuew bericht te schrijven. Dus nu zit ik hier, best nog wel vroeg, in de hitte met een groot glas water met ijsklontjes (ja, eindelijk.. ik drink water). En grappig te weten dat jullie waarscheinlijk met een kop koffie of een glas tee aan het lezen zijn. :)

Ik moet dus weer een keer koken laatste week vrijdag. Maar ik zag mijn gastmoeder aan het schillen van aardappels en vroeg aan haar "wat doe je? ik ben toch aan de beurt?!" En nu het antwoord "ja, maar je stondt toch zo vroeg op omdat je ging douschen. Je bent zeker wel een beetje kapot ervan." Dat hoorde ik dus graag die avond! Maar natuurlijk was dat alleen opschuiven. Dinsdag heb ik dus Lasagne gemaakt. Ik hoop dat nu iedereen jaloers wordt omdat mijn Lasagnes heerlijk zijn. Maar ze hebben hier geen ovenschaal. Uff, nice. Dan maar een backblick. Dus ja.. dat was het dan met de Lasagne. Niet 6 laagjes als altijd, maar nu 3. Moet je mij hebben. En ik was zo trots dat ik eindelijk Lasagne kon maaken. Maar hij was wel heeeel lekker. Moet ik toegeven. Voor dat hier alles anders is met de ingridienten en zo.

-even tussendoor: Ieder jaar mag iedereen maar 15 keer niet op school zijn. Dus 15 dagen in totaal. Je kunt het je dus in deelen.-

Uhhh, ik zou over Bariloche kunnen vertellen.
Elk jaar gaan de "Promos" (de laatste schoolklas) naar Bariloche. Dat is een stadt of een plek in het zuiden(?) van Argentinie.
Dat is gewoon in de schooltijd. Ze zijn er dus altijd in school, alleen omdat ze naar Bariloche willen. Zo veel mag ik er niet over schrijven. Maar het is net zo als voor ons Ibiza of Mallorca. Feest, feest en ik denk.. feest! "Sex, drugs en rock'n'roll!" twee dingen van die zin zitten erbij.. en de musik is cumbia haha. meer zeg ik niet.

Dus als ik weer iets nieuws heb vertell ik het. groetjes
xxx- Madelief <3

  • 06 November 2013 - 21:08

    Anneke En Jos:

    Ha Madelief,
    inderdaad, ik werd wel even jaloers op je lasagne. Wat grappig dat je niet hoefde te koken omdat je zo kapot van het douchen was ;)
    veel plezier nog! liefs mama

    Hallo Gänseblümchen,

    improvisatie is alles, heb je goed gedaan. De school valt wel vaak uit, wat erg voor je. Ik hoop dat je toch je proefwerken haalt?(ha ha)

    XXX je vader

  • 08 November 2013 - 08:41

    Ineke:

    Hey madelief, ik ben er voor gaan zitten en heb al je verhalen gelezen! Ben trots op je hoe je het doet daar! Erg knap van je.
    Liefs ineke!! Xx

  • 09 November 2013 - 21:32

    Opa:

    Hoi Madelief, Ik merk dat jij je goed redt.Jij bent toch niet bij de Promos want dan kom ik je halen, want dat kan niet, drugs enzo.Grapje. Ik vind het echt knap dat je daar met andere hulpmiddelen lekkere lasagne maakt. Vinden ze die daar ook wel lekker? knap hoor. En moet je je buiten douchen, dat wat anders dan in Lingen. Nou, veelo plezier en leerse, groeten van Oma (zij is de laatste dagen goed te pas
    en in Ootmarsum is kermis en Oma heeft een Oliebol gehad.) en van mij, Opa.

  • 13 November 2013 - 17:15

    Cécile:

    Ha jarig jopje!
    vanmorgen werd ik wakker en dacht aan jou, daar in het verre Argentinië. Ik dacht om je een whatappje te sturen, maar geen goed nummer.
    Hebben ze wel voor je gezongen? Ik ben zo benieuwd hoe het is om in Santa Fé jarig te zijn. Heb je zelf een appeltaart gebakken? Hmm, lekker.
    Nou, een fijne dag vandaag en ik verheug me weer op nieuwe berichten.
    verjaardagszoenen van mij, Cécile

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelief

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 9434

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 20 Juni 2014

Jaar Argentinie

Landen bezocht: