Zo nu en dan - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu Zo nu en dan - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu

Zo nu en dan

Door: Madelief

Blijf op de hoogte en volg Madelief

10 Februari 2014 | Argentinië, Avellaneda

Buenas dias,

zo te zien heb ik al heel lang niet meer geschreven. Dat liegt misschien ook aan de hitte die hier is. Het is de heele week al bijna 40°C en dat is gewoon te warm. Ik ben natuurlijk ook heel slim bezig geweest. Zo heet, lekker zon, wat gaan we doen? Naar de rivier. Fijne wind, geen wolk in zicht en lekker 'spetter pieter patter lekker in het water ga maar alvast naar huis' (Herman van Veen - Alfred J. Kwak).. ik kwam een druppel te laat uit de zon. Geen zonnecreme en dus schouders, gezicht en benen--> verbrand! Dat eigenwijse ligt dan toch echt in de familie. Haha.

We hebben hier 3 honden en een hond was dus zwanger. Heeft nu 5 super kleine en schattige babys. Echt zo lief! Ze passen precies in een hand. Allemaal wit en drie hebben de oortjes zwart.

3 weken geleden was de verjaardag van deze stadt, Avellaneda. 135 jaar. Eerst was er een super harde regen en ook overal moder, dus het was nog niet zeker of het allemaal door zou gaan. Maar toch bleek alles goed te zijn en geen grote schaade hoe ze dachten. Om negen uur in de stadt, het plaza. Bijna de heele stadt was te zien. Een groot podium. Wat een show. Een beroemde zanger is op bezoek gekomen en heeft dus voor de heele stadt gezongen. Alejandro Lerner heet hij.

http://www.youtube.com/watch?v=29m5GPecLGU

Naar het verjaardagsliedje hebben ze dus een super groot en lang vuurwerk afgestooken. Heel mooi. Zo live om te zin met het hoofd in de nek.

Dat was het tot nu toe. Verder geen nieuws. Trouwens, ik heb al meer als de helft om. Blijven nog maar iets meer als 4 maanden.

Dikke kus, madelief xxx

  • 10 Februari 2014 - 20:57

    Cécile:

    Ha Madelief,
    Ja, bij jou nog steeds heel verschrikkelijk heet. PFF. Bij ons jammer genoeg geen winter. Geen sneeuw en heel soms een keertje krabben. Misschien heb je geluk als je weer thuis bent dat het dan winter wordt. Je weet maar nooit! In zuidwest Engeland regent het al zo lang dat er echte watersnood is. Ja, dat zou je nu ook wel even willen hè?
    Ik ga zo even het filmpje van de beroemde persoon bekijken. Sta jij er zelf ook op? Zou leuk zijn.
    Ik vind het trouwens wel knap dat je nog steeds in het Nederlands en niet in het Spaans schrijft.
    Ik denk dat je het nu net zo makkelijk kunt spreken als Duits. Klopt dat?
    Eerlijk gezegd ben ik maar een klein beetje jaloers.
    En, heel belangrijk om te weten natuurlijk: Nederland heeft al gouden medailles bij schaatsen (olympische spelen) gehaald. Kijken jullie daar ook nog naar? Wel doen hè!

    liefs van mij, Cécile

  • 10 Februari 2014 - 22:28

    Anneke:

    Ha Madelief,

    goh, gisteren nog gekeken, helaas geen bericht en nu... vind ik toch zo leuk. En zo grappig dat Cécile mij altijd net even voor is hè.
    Hoe is het nu met je schouders dan? Ik ga zo ook even de beroemde zanger bekijken op y tube.
    Wat leuk dat er 5 baby hondjes zijn. Blijven ze daar dan of worden ze weggegeven. Ik denk dat ze er over een week wel iets schattiger uit zullen zien.
    Wat het weer betreft weet ik niet of ik zou willen ruilen. Ik hou van de zon, maar zo'n benauwde hitte lijkt met niet zo fijn. Gelukkig airco.
    nou lieverd, inderdaad, nog 4 maanden en 10 dagen.
    Verheug me er al op . Hoop dat je nog een keer weer een bericht schrijft
    Liefs van je moeder

  • 15 Februari 2014 - 16:08

    Dieneke:

    Wat een leuk verhaal weer en wat een ontzettend lieve hondjes!
    Die warme zon klinkt me nu heel lekker in de oren, maar kan me voorstellen
    dat 40 graden toch wel echt behoorlijk heet is.
    De tijd (de laatste 4 maanden) zal nu wel snel gaan! Geniet er nog maar goed van!

    Kus Dieneke

  • 23 Februari 2014 - 11:42

    Opa:

    Hallo Madelief, Even een berichtje van mij. Ik lees dat je verbrand bent. SMEREN!!! Oma is weer ziek maar niet zo erg als de vorige keer. Hopelijk wordt ze gauw weer beter. Ik merk aan jouw verhalen dat het goed gaat met jou. Neem een klein hondje mee, dat lijkt me leuk. Ik heb Oma jouw foto weer laten zien en dan kijkt ze echt ik denk: naar die zacht rode haar. Grapje. Maar je staat er mooi op. Ik ben benieuwd hoe je er uit ziet als je terug komt. Gaat het nog allemaal goed op school, en spreek je de taal nu vloeiend? Heel veel groeten en een kus van Oma en mij, Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelief

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 9428

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 20 Juni 2014

Jaar Argentinie

Landen bezocht: