23.10.2013 - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu 23.10.2013 - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu

23.10.2013

Door: Madelief

Blijf op de hoogte en volg Madelief

23 Oktober 2013 | Argentinië, Avellaneda

Hey, hey!

Dus hier ben ik weer. :)

Omdat er zoms geklaagd werd, over wie wat in huis doet en wie niet, bestaat er nu een plan, over wie wat doet op welke dag. :D Leuk plan hoor. Ja ..vrijdags moet ik koken.. -.-
Dus ik heb vrijdag gekookt. hehe :D
Maar ik heb npou niet iets typisch duits of nederlands gekookt. Iets wat ze hier vaak eten. "Milenesas" met reis. Milanesas is net iets als "Schnitzel". Dus ik had vlees, wat al gesneden was (thanks hostdad!) en dat moest ik dus alleen nog maar paneren. Met ei en broodkruimels. (Ik hoop dat nu niemand boos wordt. In het vak koken heb ik geen idee, zeker niet in de nederlandse taal.) haha :D Oh en voor iedereen die tegen mij zei "bah, reis met mayonaise!" Het kan!! :D Haha. ze eten het hier ook, en nee, ik heb ze niet op het idee gebracht! :)

En zondag was moederdag! Nou.. dan voel je je wel een beetje schuldig, omdat het hier echt een feest is, alleen voor je moeder en ik vroeger een papiertje geknutselt heb voor mijn moeder. We hebben mijn gastmoeder een koffiezetaperaat gekocht.
En naar de Oma gereden en iets gegeten en taart! *-* Zoveel taart! haha. Nou ja, en in de avond zijn we naar een ander klein stadtje gereden, omdat daar de ouders van mijn gastvader woonen. In het plaza was een kleine Bühne met optredens van groupen en bands. Iedereen aan het dansen. Geen zorgen, vrijheid en geluk!
Toen zijn we naar huis gegaan. Zondags laat. In de auto... ja hoor, storm. Een wind en blitzen. Maar geen lawaai. Ik misste het al bijna. Het was de heele tijd licht, de eene blitz naar de andere. Maar nooit een "Kabuumm!!" Maar ben wel vijlig over blijkt. :D hehe

Ohh en ik heb goed nieuws. Als het klopt -en ik wil nu niks fout zegen- ga ik met mijn gastfamilie op zomervakantie! :) En naar de Iguazu waterfallen! :D Ik verheug me er zooo op als dat doorgaat! yeayy!

xxx- en groetjes van een gelukkig madeliefje!

  • 23 Oktober 2013 - 23:27

    Cecile:

    Ha gelukkig madeliefje. Wat leuk om weer van je te horen. En Super dat je mee mag koken. Eindelijk, alleen jammer dat het nog geen herfst is
    dan had je lekkere zuurkool kunnen maken. En,wauw, op vakantie naar Igazu watervallen. Boffen hoor. Ik heb er alleen foto's van gezien en dat was al fantastisch. Ik ga duimen dat het doorgaat. Een dikke knuffel van mij. Cecile

  • 25 Oktober 2013 - 00:59

    Anneke:

    Ha Madelliefje!
    Tja, wat sneu nou dat jij je schuldig voelt voor het zelf geknutselde cadeautje voor moederdag!! ;) Als je maar weet dat ik dat altijd zo leuk vind! En dan het ontbijt!
    Fijn dat je je zo thuis voelt daar. Ben heel blij voor je. Ik ben wel geschrokken van de grote hagelstenen die je me via whats app liet horen. Kan ik me wel voorstellen dat je dat een beetje eng vindt. Is het onweer daar altijd zo heftig? Volgens mijn internet onweert het daar best wel vaak. Nou, ik zou zeggen, ga gerust ook een keer typisch Argentijnse gerechten uitproberen!
    Nou, heel veel liefs, ook van papa, ook voor je familie
    en een dikke kus
    mama

  • 25 Oktober 2013 - 21:32

    Opa :

    Hoi Madelief, Ik merk dat je goed bent ingeburgerd. Ik hoorde van je Moeder dat je een onweer heebt meegemaakt. weet je dat ook weer. Ik heb foto's van de watervallen Iguazu gezien, geweldig. Als je er heen gaat moet je vooral foto's maken, dan we ook meegenieten. Je ziet nog wel heel wat Maar de watervallen zijn wel ver weg, 1200 km. Heel veel plezier. Hier in Oldenzaal is alles zo ongeveer hetzelfde, pas kermis gehad. Oma is ook wel goed te pas, alleen wat verkouden. Heel veel groeten van Oma en mij met een kus, Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelief

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 9434

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 20 Juni 2014

Jaar Argentinie

Landen bezocht: