Verleden week. - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu Verleden week. - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu

Verleden week.

Door: Madelief

Blijf op de hoogte en volg Madelief

19 November 2013 | Argentinië, Avellaneda

Hey lezers,

Dus laatste week gebeurde best wel veel. Denk ik. Nou dat zien we straks wel. :)

Dinsdag. 12.11.2013:
Super leuke dag. Dus we hadden school, zo als elke dag, maar dit keer wel een beetje anders. De eerste vier uur een huwelijk. Om te kijken hoe dat afloopt als je groot bent, hebben ze dus hier vier "echtpaaren" getrouwd. Het was gewoon een ding in mijn klas, niets groots. Al of wel ze er iets heel groots van gemaakt hebben. De voorbereiding: Jeetje, wat een tijd. Het eerste uur bezig met omkleden en schminken. Normal gesproken had ik gewoon een netjese broek aangedaan met en topje en een blazer (netjes jasje). Maar ze hebben hier echte trouwjurken aangedaan. Ten minste leeken het echt. Ze hebben dus mooie lange witte jurken gedraagen. Enn schoenen met hakken, dat zelfs Lady Gaga er niet in kan lopen. Grapje, maar ze waren echt heel hoog. En dan op die gladde vloer.
Een tafel met op de eene kant de rechter (zitend) en op de andere kant het echtpaar, en de ouders (staand). En er moest ook ondertekend worden van iedereen. En een taart! Echt een huwelijkstaart, wit en met twee lagen. En ze hadden 3 fietsen met wit band verpakt en leege dozen achter aangehangen. Zo grappig dat ze er zo veel werk in gelegt hebben.

Woensdag. 13.11.2013:
Mijn verjaardag. haha, bedankt voor alle groten en felicitaties. Heeft me een beetje terug naar Europa gebracht. En wie was de eerste? Opa! (Dikke kus!) Maar ik moest wel gewoon naar school. En omdat ik het niet in Facebook angegeven heb, dat ik jaarig was, wist het bijna niemand, dus niet zoveel kusjes als jullie misschien denken. Haha. En van mijn gastfamilie en ring en een armband gekregen. En er werd een taart gebaken! met vier laagjes. (Dus kleine laagjes, anders als de huwelijkstaart). En 's avonds de heele familie bij ons thuis en lekker pizza gegeten! De pizzas zijn hier echt veel lekkeder als daar. Veel dikker en met smaak. Yeah!

Donderdag. 14.11.2013:
Feest! Nee, niet van wegen mijn verjaardag, namelijk omdat de schooloudsters 5. (mijn Nederlands wordt nog slechter.. sorry) van school gaan en de 4. geld betaald hebben voor dat feest. In de Disco, weer een andere, (ik weet ook niet waar het allemaal van daan komt) drank gratis. Leuke grap van mij: "Ik betaal wel al het drank, ik ben namelijk jaarig geweest." Duurde een beetje tot ze hem snapten. Haha.

Vrijdag. 15.11.2013:
----schoolvrij----slaapen!

Zaterdag.16.11.2013:
Wandelen. Ik met een vriend drie uur lang wandelen! Lekker naar de andere stadt en daar een ijsje eten. Wat had ik daar na aan over? Een zonnebrand, waar je duidelijk mijn top kunt zien en een gescheurde kuit. Gaat lekker. Maar ik voelde me ernaar wel beter, want ik zit alleen maar thuis een eet! haha.

En gisteren dus weer school naar een lang weekend. Ik moet nu gaan tekenen. Over Duitse kunst. Het spijt me, maar iedereen is super goed in tekenen en dan kom ik. Dat gaat dus echt niets worden! Maar kon vandaag een beetje langer slapen, omdat het regende en je weet wel; als het regend is geen school.

xxx-madelief! Groetjes uit het heete, regende Avellaneda. en een dikke knuffel!

  • 19 November 2013 - 20:47

    Dieneke:

    Ha Madelief!

    Wat een ontzettend mooie taart hebben ze voor je gebakken! Fijn dat je een beetje bent verwend daar op je verjaardag! Haha maar ze zijn daar dus wel wat traag van begrip (vond je grapje grappig!).
    Je maakt daar veel bijzondere dingen mee en kan er leuk over vertellen!
    Ben benieuwd naar je volgende avonturen

    Kus Dieneke

  • 19 November 2013 - 23:30

    Anneke:

    Ha madelief!
    grappig zo een proefbruiloft! Mag jij ook een keertje proefbruid zijn ? Lijkt me wel leuk, zo'n leuke jurk en zo.
    Dat ze je humor niet snappen is natuurlijk wel jammer. (of lag het gewoon aan je spaans) grapje
    nou, vond het leuk om weer eens iets over je leven daar te lezen!
    Kus van mama

  • 22 November 2013 - 12:24

    Anneke:

    toch nog even kleine melding, ik snap niet dat ik niet de eerste was, daar ik toch speciaal de wekker gezet had, zodat ik je precies om 24.00 kon feliciteren? 't Is toch wat dat je moeder niet de eerste was :( ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelief

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 9434

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 20 Juni 2014

Jaar Argentinie

Landen bezocht: