school - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu school - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu

school

Door: Madelief

Blijf op de hoogte en volg Madelief

31 Augustus 2013 | Argentinië, Avellaneda

Ok, dus nu heb ik iet echt verhalen te vertellen dus de volgende verslagen zijn over dingen die anders zijn en mij opgevallen zijn. :)

Dus nu over de school. Hier wordt dus smorgens de vlag gehesen. Niet altijd en dat duurt dus ook maar 5 minuten. Op het schoolplein, onder een afdak,gaan de schoolieren in de rij staan. Per klas dus een rij. Iedereen draait zich naar de mast om en er wordt een lied (het argentijnse volkslied?) gespeeld tot de vlag heelemaal boven aangekomen is. Dan draaien zich de schoolieren 90 graaden naar rechts en er wordt een gebed opgezegd. Het was twee keer een andere. De vlag werd nog maar 2 keer gehesen, maar wel twee dagen achter elkaar. Heel raar, ben ik niet gewend, maar het laat wel trots zien en dat is een mooi gezicht. Er wordt tussen door niet onder elkaar gekletst of gelacht. Maar het is ook niet te streng of zo..

En het schooljaar eindigt bijna dus moeten de mensen (waar ik ook bij zit, de 4. klas) kadoos maken voor de ouderen. Heel serieus. Er vallen schooluuren uit omdat ze met ze allen gaan overleggen. Ook heel leuk om mee te maken. Stell je voor je krijgt een kado met fotos en een tas met iets er op geschreeven. Dat hebben ze in Duitsland niet. Vind ik wel jammer.
xxx-Madelief :*

  • 01 September 2013 - 00:40

    Anneke:

    He Madelief! Is dat dan elke dag met de vlag hijsen? En kun je het volkslied al meezingen? Nou, dat idee dat de scholieren een cadeau voor de ouders moeten maken vind ik echt super. Dat kunnen ze hier ook wel invoeren. Misschien nog wel leuker dan moederdag.
    Volgens onze computer is het de laatste tijd 32° bij jullie, maar over een paar dagen weer 19°. Wisselt het inderdaad zo af?
    nou, lieve meid, ik ben alweer benieuwd naar het volgende verslag! Liefs van mij ook voor je familie!
    mama

  • 01 September 2013 - 10:07

    Opa:

    allo Madelief, Ik lees het gaar je goed, alleen het volkslied zingen. ls ik jou was zou ik het duitse of nederlandse volklied zingen, dat iss een keer wat anders. Ik kijk uit naar het volgende vesloag. groeten Opa.

  • 01 September 2013 - 12:08

    Joris:

    Olla Maddie - ¿Cómo estás?
    If you don´t mind I will simply respond in English since I will only embarress myself by answering in Dutch. I mean I could do it in Spanish but that might only be suitable for a laugh from your side.
    I am so glad that you are doing well. Having a kind family, friendly classmates - could you have wished for anything more? Hopefully, you already made lots of progress regarding your Spanish language skills!?
    Leading a normal life will make sure that you fully integrate into the culture and lifestyle of Argentina and you might go on some trips during your holidays. So do not worry!
    How are the guys there? Do you like them better than the German men? And even more importantly - do they like you better than the Argentinien women? I mean - partying till three does not sound all that innocent, you know? And I cannot imagine you falling asleep while dancing though!

    Here in Leeuwarden, summer is almost over. The degrees are dropping and rain will follow soon. So - in all honesty - I kind of envy you! But don´t get me wrong I am really impressed by your willpower to go through with this journey full of uncertainties, great - and maybe not so great - experiences.

    I wish you all the best from the north of the Netherlands!
    Kiss - your proud and oldest brother,
    Joris

  • 02 September 2013 - 18:36

    Madelief:

    Mama... serieus? hahaha voor de ouderen.. de abiturienten!! niet de ouders phahah!!
    Leuk Opa dat je zo vaak reageert, bedankt. Ik dacht laatst nog aan jou, toen ik een vogel met een vuurrood hoofdje zag.
    Thanks my dear-oldest brother. Than I will respond in english, tambiėn. Thanks for your message. I will make a verslag about boys and girls soon. Just wait. If I write too much in one article there is nothing left for the next time. :)

    with all my love! madelief

  • 02 September 2013 - 19:35

    Mama:

    Hahahah, nou snap ik het. Oh, vind ik heel grappig. Maar ook dit vind ik een leuk idee om voor de schoolverlaters een kado te maken. Ik heb al hele mooie foto's op face book gezien.;)
    hopelijk schrijf je gauw!
    mama

  • 02 September 2013 - 22:57

    Jos:

    Hallo Madie mooi dat je het daar zo goed hebt. Maaaar die foto`s in facebook waren wel heeeeeeeeeeeeeeeel gezellig. Pas een beetje op! Veel plezier verder.
    Groeten en XXX je vader

  • 14 September 2013 - 15:50

    Bertie :

    Hallo Madelief, heel leuk om de dingen van alle dag te lezen! Ga zo door! Ik heb jouw moeder op Facebook gekregen, want ze zag te leuke foto's van jou! Ik hoop niet dat je het erg vind. Ik vond de foto's ook leuk! Geniet er maar van! Liefs je tante Bertie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelief

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 814
Totaal aantal bezoekers 9422

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 20 Juni 2014

Jaar Argentinie

Landen bezocht: