19.09.2013 - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu 19.09.2013 - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu

19.09.2013

Door: Madelief

Blijf op de hoogte en volg Madelief

19 September 2013 | Argentinië, Avellaneda

Hola :)
Vandaag dus school. Haha.. nou ja. Maar de eerste twee uur. Wij moete met zijn drieen en kado maken voor en schoolier. Omdat hij van school gaat. Ik weet niet hoezo, maar ze hebben het niet geregeld gekregen tot vandaag. Dus we gingen van school om wat spullen te kopen. Thuis angekomen hebben we dus het kadoo klaar gemaakt.
Ja hoor, ik heb ook iets gedaan. :) Ik ben trots, omdat het best wel mooi geworden is. Haha het was alleen een boom, maar ja het moest wel precies zo als op de foto. Gelukt!
Na het middag eten gingen we dus naar de naaister en hebben ons kostuum voor morgen angeprobeert. Een koningsblauwe jurk met drie kwart mauw. :) Jeetje. Het staat mij dus ook goed. Ha, opgelucht. :) Haha. (nu klink ik net als mijn moeder.)
20 Euro voor een op je ligaam gemaakte jurk? Ja hoor, doe maar. :)
Net thuis en ik voel goed omdat ik eindelijk in het huishoud geholpen heb. :) Ja, ik heb de was opgehangen. Wat ben ik trots. Nu kunnen ze niet meer zeggen, dat ik niets meer doe.
Jap. Mijn gastmoeder zij laatst, dat ik ook wel eens kon afwassen. Jeetje. Ohhh ik schaamde me dood.Hoe zou ik dan kunnen afwassen, als ik nog niet eens klaar was met eten? Even denken.. oh ja.. ik ben hier wel al een maand. oepss..!
Maar ik heb dus al 2 keer afgewassen. Geen zorgen hoor.
Op het laza is een of ander festival vandaag. Lekker gezellig met vrienden. Ik verheug me er al op. :) En morgen dus dat feest. Misschien lukt het wel een foto van mij te maken :) En dan kunnen jullie die mooie jurk zien.
xxx-Madelief groetjes
P.S.: Sorry, dat ik zo lang al niets meer schreev(f?). :*

  • 20 September 2013 - 10:43

    Cécile:

    Lief nichtje in het verre land,
    Wat schrijf je toch een leuke berichten. Ik denk dat je het erg naar je zin hebt daar en dat je al veel leuke mensen hebt leren kennen.
    Een koningsblauwe jurk voor 20 euro! Wauw! maak maar een mooie foto want ik zou je wel graag willen zien. Eventjes om de deur, of bij jou in de klas kijken, dat lijkt me super.
    Interessant om al die verschillen met het leven in Duitsland mee te maken hè?
    Ik vind dat je erg leuk schrijft. Zo dat ik me goed kan voorstellen hoe het gaat.
    Hier wordt het steeds meer herfst en steeds meer regen dus. Geen interessant en gezellig leventje op de Plaza. Die hebben we niet eens.
    Nou, ik ben benieuwd naar je verhalen en foto's over het feest in je mooie blauwe jurk!
    veel liefs,
    Cécile

  • 20 September 2013 - 10:45

    Cécile:

    hier ben ik nog even. heb je eigenlijk wel verteld aan je gastmoeder dat je heel lekker kunt koken en lekkere appeltaarten bakken? Bijna net zo lekker als die van je tante (en soms je moeder?).
    Doe dat maar.
    zoen, Cécile

  • 21 September 2013 - 20:41

    Anneke:

    Lieve Madelief!
    nou, gelukkig mocht je een keer helpen in het huishouden, of moest je..haha.
    Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vond dat je gastmoeder zei dat je wel eens een keer kunt afwassen. Misschien heeft ze dat al wel vaker gezegd, maar verstond je het nog niet?
    Nou, ik ben ook heel benieuwd naar de foto van de korenblauwe jurk, of koningsblauw.
    Ik ga toch maar op facebook, maar durf nog steeds niet.
    Liefs, mama

  • 22 September 2013 - 00:03

    Dieneke:

    Ha leuk nichtje!

    Wat een leuk verhaal weer om te lezen! En wat fijn dat je de was hebt kunnen ophangen ;) hoe lukt het met het Spaans? Ook de foto's op Facebook laten wel zien dat je het daar naar je zin hebt! En was dat blauwe jurkje met die witte ster het op maat gemaakte jurkje? Stond je heel leuk! Nou, geniet daar, maar volgens mij komt dat wel in orde.
    Hoop snel weer iets te horen van al je avonturen daar!

    Kus, Dieneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelief

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 9435

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 20 Juni 2014

Jaar Argentinie

Landen bezocht: