23.09.2013 - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu 23.09.2013 - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu

23.09.2013

Door: Madelief

Blijf op de hoogte en volg Madelief

24 September 2013 | Argentinië, Avellaneda

Hola :)
Dus Dieneke weet al welke jurk. :D Haha.
Dus het weekend. Donderdag was dus een of ander iets in het plaza. Elk jaar weer. Elk jaar met een andere band. En precies dit jaar dus een DJ. Een paar weten, dat dat dus mis is. Ik een electro.. nahhh, laat dat maar. Maar dat was ja niet de heele avond. Eerst noch aerobic optreden van mijn school. Ik weet ook niet hoezo dat zo special is. haha.. dat huppelen.
En vrijdag dus met die mooie jurk naar school. Emm. en een grijse vest. Schooluniform. Het was zooo koud. En dan alleen met een panty. Neeee.
Maar het veest gaat dus zo. De oudsdte zitten dus de heele tijd vooraan met het gezigd ons toegewand. De muziek (cumbia! Ja!!) is de heele tijd aan. Een klas danst is met hun kostuum en dat gaat iedereen op eens dansen..gewoon door elkaar. Dan weer rust en de volgende klas. Weer begint iedereen mee te dansen. Dat gaat dus (precies) 10 klassen zo door. haha. oh man. Zit je net, kun je weer opstaan. Zo verlies ik tenminste de kalorien die ik hier krijg.
Savonds op de zelfde dag was dus een feest op het plaza. Niet echt groot en ook niet met een band. De muziek komt uit die mega boksen van de autos. haha. Dat is net zo als in die gangster films. :D Hoor je op eens Eminem (dat is een zanger.) na dat je cumbia gehoord hebt. Iedereen staat in groepjes aan de straatrand (gelukkig was die afgesloten..?afgesloten??).
De zaterdag avond zijn wij dus met een groep van 5 meisjes naar en disco gegaan. Topje, korte broek en pantz. Groote fout. De disco was open air. Haha. Geen dak, geen muur. Niets. De muziek was om niet op te dansen en de grond was gras. De jongens waren afschuwelijk en ik wil er nooit meer hen. Bahh! Zo iets heb ik nog nooit mee gemaakt. Ik wil nou niet alle jongens hier de reputatie kapot maken of argentinie. Maar dit ging echt te ver! Jullie lezen mijn leven, dus hier het negatieve: Ja, het is leuk, als je waar ergens langs loopt en ze kijken je naa of zeggen rubia. Maar dat is in de stadt. In de disco, daar zeggen ze het op een manier, zo duidelijk wat ze willen. Dan krijg je kippevell. En dan grijpen ze je arm. Jeetje. Gellukig zacht, zo dat als je veder loopt ze je los laaten.
Ik was dus in een kring met mijn "vrienden". Naar een tijd kwam een knappe jongen en een "vriendin" vertelde mij wie hij was en wat hij wou. "Em kusje." Nou dat gaat snel, dacht ik. Even je naam zeggen en een kusje geven? Dacht het niet! Ik zei dus heel duidelijk "Nee!" Dat moet je dus in elke taal snapen. Zeker met mijn blik! "Si si, alleen een kusje." Vind ik wel ietsjes intimer als je denkt. Maar ja.. naar een paar meer "nee´s" ging een andere jongen mij duwen. Emm wat?!!! Serieus. De avond was gelopen. Blij dat ik weet hoe ik mij terug moet trekken (bedankt broers!). Dan ommt een andere en omheelst je! Oh mijn god! Snapen ze hier dan niets? Dus wat leeren we van deze avond? ga liever naar de disco waar ze liever doen. Gelukkig was ik niet de enige die het daar stom vond. Maar ik voel me weer goed. Geen zorgen. Is maar voor een keer. Ik leef nog en ik wist wat ik moest doen.
Vandaag weer op school. Cake! Omdat we dus vrijdag die dag hadden, hebben de leeraaren elke klas een cake gebaken!! Yummie! :)
Oh ja..ik heb zaterdag "asado" gegeten. :) ook lekker. :) En we zijn naar een kapel gegaan. Ik heb zo mooie fotos gemaakt, maar mijn laptop is kapot. :(
Ik heb nu honger en hou op met schrijven. Groetjes uit Arentinie en tot een ander keer.
xxx-madelief

  • 24 September 2013 - 08:40

    Anneke:

    Ha Madelief!
    Nou, aan aandacht geen gebrek dus. ;) Maar goed dat je zo goed van je af kunt bijten.
    Wat balen dat je laptop kapot is. Is daar niets aan te doen?
    Ik vond het zo leuk om je verslag te lezen. Ik wil nu echt op facebook zodat ik je foto's kan bekijken. Vandaag is het echt gek weer. .Herfstachtig maar niet koud. Verder weinig nieuws.
    Liefs en ik verheug me nu al op je volgende verslag!
    mama

  • 24 September 2013 - 09:17

    Cécile:

    Zo, klasse hoor! Hoe jij duidelijk laat merken wat je niet leuk vindt.
    Asado eten? nooit van gehoord. als je straks weer terug bent, moet je maar eens voor de hele familie lekker Argentijns gaan koken. verheug ik me nu al op!
    Kus,
    Cécile

  • 29 September 2013 - 11:38

    Anneke:

    Hey Madelief!
    mooie foto's. Misschien kun je nog een beetje uitleg geven wat het allemaal is?
    Tenminste bij de laatste 2? Ben alweer benieuwd naar je volgende verslag.
    Liefs, mama

  • 30 September 2013 - 11:36

    Opa:

    Hallo Madelief, Wat leuk dat ik kan lezen hoe het je verder gaat. Maar die dansavonden dat lijkt me niks, maar je weet goed van je af te bijten. Ook heel leuke foto,s Die groepsfoto is dat een klas ? Groeten ook van Oma met een dikke kus, Opa

  • 30 September 2013 - 20:53

    Marieke:

    Hola Madelief,
    Heb net je mama gesproken en hoorde van je blog. Wat fijn dat je het zo leuk hebt!
    Groetjes en liefs! Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelief

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 9434

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 20 Juni 2014

Jaar Argentinie

Landen bezocht: