15! - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu 15! - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu

15!

Door: Madelief

Blijf op de hoogte en volg Madelief

28 November 2013 | Argentinië, Avellaneda

Hey lezers,

dus ik heb nu een nieuw bericht.

Dit weekend was ik op een verjaardag van mijn buurmeisje. Ze werd 15. Misschien weten een paar van jullie, dat het een bijzondere verjaardag in alle spaanstaalige landen is. Vroeger werd het gevierd omdat een meisje met 15 een vrouw werd en dus klaar om te trouwen. Nu is dat niet meer zo, maar de traditie van de 15te verjaardag gaat door. Wat een feest. Een dag om je als meisje eindelijk een prinzes te voelen.
Gevierd als een huwelijk. Een heele grote zaal met tafels een muziek. Alle bezoekers kommen om ca. 9-10 uur en wachten tot de jaarige binnen komt. Om half 11 kwam ze dus. Met een prinzese jurk en het lied "the lady in red". Ze moest huilen van alle emotie. Wat een film. Familie en beste vrienden ontvingen haar met rozen. 15 rozen van de belangerijkste mensen in haar leven tot nu toe. Iedereen een roos. En toen werd er eerst gedanst. En toen gegeten. (Iedereen nam zijn eten mee).
Na een tijd had ze een microfoon in de hand en 15 kaarsen. Bij elke kaars die ze nam en aanstok hoorde een person of een groep van personen bij. Ook ontroerend. En weer werd er gedanst. Om drie uur in de nacht werd dus de taart gegeten. Die mooie "huweljkstaart" in die laate avond met "Champagne". Daar had ik dus niet zo veel zin in. Jammer!
om 4 uur zijn we naar huis gereden. Het was niet zoooo leuk als gedacht, maar misschien lag het ook daaraan, dat ik er bijna niemand kende en de muziek niet mijn smaak was.
XXX- Madelief :*

  • 29 November 2013 - 10:41

    Cecile:

    Lieve Madelief,
    Leuke muziek of niet, maar jij maakt wel echt alle belangrijke dingen mee in het dagelijkse leven van Argentinië. Als het het zo lees, dan denk ik dat het ook best leuk zou zijn als we hier ook en paar van die tradities zouden hebben. Met veel mooie rode rozen en champagne. Dat mis ik soms toch wel :-)
    (en de taarten natuurlijk....)
    liefs,
    Cécile

  • 30 November 2013 - 18:13

    Anneke:

    ha Madelief!
    Wat jammer dat ja al 15 geweest bent. Maar ik vind het wel een idee gewoon een keertje in Lingen te doen als je 18 wordt? Maar dan thuis? Heeft toch ook wel wat. Uiteraard met de muziek naar jouw keuze!
    Liefs
    mama

  • 01 December 2013 - 20:30

    Opa:

    Hallo Madelief. Je maakt wel veel mee, maar het is een mooie ervaring. Ik vraag me alleen af of jij zo laat niet erg lui wordt. Kon je de volgende dag wel uitslapen? Ik vind het een mooi verslag. Ik lees ze altijd graag. oma is erg ziek geweest maar knapt nu weer goed op. Heel veel groeten van Oma en een dikke kus Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelief

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 9424

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 20 Juni 2014

Jaar Argentinie

Landen bezocht: