Laatste dag in Duitsland - Reisverslag uit Lingen, Duitsland van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu Laatste dag in Duitsland - Reisverslag uit Lingen, Duitsland van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Duitsland

Door: Madelief

Blijf op de hoogte en volg Madelief

14 Augustus 2013 | Duitsland, Lingen

Ja, het klopt. Morgen is het zo ver. Één heel jaar lang naar Argentinie, ofwel, het zijn maar 10 maanden. Dus lang genoeg om het op internet te zetten. Jullie merken nu wel al snel, dat mijn Nederlands niet het beste is, maar ik ben in Duistland gebooren dus ik heb het nog nooit echt geleerd. :P Hoezo schrijv ik dan in het Nederlands? Mijn familie woont er nog en die zijn dus heel blij, als ze iets van mij kunnen hooren. Ik ga namelijk een groot avontuur te gemoet. Dit is nu de laatste avond thuis. De laatste voorbereidingen zijn gestart. De koffer weegt nog maar 18 kg dus plaats zat voor nog wat schoenen. Haha. Ik denk ik besef het nog niet heelemaal. Een jaartje weg is nog wel wat. Niet alleen voor mij, maar ook voor mijn moeder en rest van de familie. Spannend! Oh ja, ik ben 16 jaar en ga op het gymnasium. Als ik terug om begint het weer, maar daar gat het nu niet om. Er zijn belangerijkere dingen! Ja hoor, Argentinie! :) Om half drie gaan we naar Düsseldorf naar het vliegveld, van daar naar Frankfurt alleen met het vliegtuig en dann door naar Buenos Aires. Blij, dat ik daar drie nachtjes mag slapen, waar de paus Francisco gestudeerd heeft: in een school ('Colegio Máximo San José'). Ben je er net vanaf en dan... Nou ja, niemand deed dat, dus here I am! xxx-Madelief
P.S.:Tot in een week (of zo) :*

  • 17 Augustus 2013 - 10:48

    Jos Wigger:

    Hallo lieve Madelief! De reis van het vliegveld naar huis was het een beetje stil in de auto. Maar wij vonden het geruststellend dat je nog drie andere mensen van YfU daar tegen kwam. Ik hoop dat het de plaats naast Denice gelukt is in het vliegtuig en dat je een goeie reis had. Goed geland ben je wel daar hebben we een sms`je van je gekregen en dat was vooral voor mama een opluchting. Veel liefs en XXX van je vader! P.S. Ik ben wel de eerste die je schrijft.

  • 17 Augustus 2013 - 23:24

    Anneke:

    Ha Madelief!
    wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. We hebben zelfs al kunnen skypen. Spannend dat je morgen naar je familie gaat. Het zal wel een mooie busreis zijn. Wat ik zo grappig vind, is dat het winter is bij jou, maar wel 27 gr. volgens internet. Toch teveel truien mee...
    Heel veel plezier en ben alweer benieuwd naar je volgende verslag
    liefs, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelief

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 9434

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 20 Juni 2014

Jaar Argentinie

Landen bezocht: