Feestdagen - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu Feestdagen - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu

Feestdagen

Door: Madelief

Blijf op de hoogte en volg Madelief

13 Januari 2014 | Argentinië, Avellaneda

Hey lezers,

met ca 34°C ga ik dus nu over kerstmis schrijven en niet over de kerstmis van de laatste winter, nee van die kerstmis met 35°! Met deze notitie snapen jullie wel, dat het een lekkere, heete dag was. Kerstmis word hier dus een beetje anders gevierd. 24.12. word er dus snachts lekker gegeten met de familie. Om 12 uur komt er dan vuurwerk en je gaat op de straat en feliciteerd iedereen. Ja hoor, ik heb het over kerstmis. Met een champagne in de hand natuurlijk. Een een cocktail.. een ananas uitgehold en daarin doe je dan de sekt. Is wel lekker, maar zo goed proef je de ananassmaak niet. de tijd gaat bestwel snel en naar een tijd is het twee uur en je gaat met vrienden naar de plaza. Bombvoll met alleenmaar jeugd van mijn leeftijd.. en ouder of jonger, maar het verschil is dus niet groot. Met muzik uit de autos en de afgesloten straat, dat er dus geen autos door kunnen. Super gezellig en best wel rustig. Iedereen was goed ter pas een geen ruzie.

Oud en nieuw was dus bijna het zelfde. Bij mijn gastopa en -oma eten met tante en oom. Tot dat het dus 12 uur was een iedereen weer vuurwerk afstook. Om 2 uur werden mijn gastzussen en ik naar huis gebragd en zijn met vrieden naar de Disco gegaan.

Ook even een leuk verhaaltje tussendoor: hier hebben ze niet echt yoghurt, het lijkt tenminste meer op karnemelk en ze doen er of een aardbeien smaak bij of een vanille smaak. Naar 5 maanden word het verlangen naar normale yoghurt dus echt groot. Op een heete dag ging ik dus op de fiets heelemaal verzweet naar de supermarkt. vertaald heete dus dat wat ik kocht "creme van melk", dus ik super blij koopt ik dat spul. Eindelijk yoghurt. Blijkt dus creme fraiche te zijn. Gelukkig heb ik geen muesli gekocht (wat ook niet hebben trouwens). Geen yoghurt voor mij dus.. heel erg jammer.

XXX- madie

  • 14 Januari 2014 - 09:33

    Cécile:

    Ha lief Madeliefje,
    Wat leuk om weer van je te horen! Ik heb je verhaaltjes al een beetje gemist. Je schrijft zo leuk over de gewone dingen van je leven daar, dat ik me heel goed kan voorstellen hoe het dar is. Echt anders. En omdat het warm is, pfffff, en vanwege het leven op de plaza. En het eten natuurlijk. Als ik het lees, lijkt het net een beetje of ik naar een film kijk.
    Als ik zou kunnen, dan had ik je nu een pak HOLLANDSE yoghert gestuurd. Maar, ik denk dat die zuur is als hij aan komt bij jou.
    Nou, ik ga aan het werk. Het is hier niet echt winter, maar zo'n 5 graden. Dus, sneeuw heb je niet gemist hoor!

    Zoen van mij,
    Cécile

  • 14 Januari 2014 - 19:56

    Dieneke:

    Ha lief nichtje,

    Het lijkt me wel raar hoor, kerst en oud&nieuw in de hitte! Maar de manier waarop het daar wordt gevierd klinkt heel gezellig! Vond het ook leuk je even over skype te hebben gezien/gesproken!
    Haha en ik denk dat zodra je weer thuis bent, het eerste bakje yoghurt jou nog veel lekkerder gaat smaken dan anders.
    Leuk om weer wat over het leven van jou in Argentinië te lezen!

    Kus,
    Dieneke

  • 15 Januari 2014 - 00:40

    Jos:

    Ha schatje!
    hier in de koelkast staat nog het een en ander aan yoghurt, die je broers niet hebben gegeten. en 2 bekertjes creme fraiche. 2 lepeltjes door de yoghurt is wel lekker, maar creme frache i.p.v. yoghurt, lijkt me wel een beetje heftig.
    Fijn dat je het op de plaza zo leuk hebt. Lijkt me wel bijzonder, en dan die muziek uit de auto's, net als in een amerikaanse film. Is het wel allemaal dezelfde muziek, anders lijkt het me wel heftig.
    Ik mis je wel een beetje, en ik hoop dat we binnenkort nog een keertje kunnen skypen.
    Het is alweer een tijdje geleden.
    liefs
    je vader


  • 15 Januari 2014 - 21:41

    Opa:

    Ha die Madelief

    , Eindelijk heb ik het gevonden, ik kon steeds de site van waar ben jij niet vinden.

    Ik denk dat je daar je draai wel hebt gevonden.Ik ben heel benieuwd dat als je straks terug komt hoe dat voelt om in een ander thuis te komen. Het is in ieder geval wel heel mooi.

    Met Oma gaat het weer beter, ze is erg ziek geweest.Toen ik haar vroeg :Houd je nog van mij?'" zei ze :"Natuurlijk" Mooi he? Met mij gaat het goed.
    Het is hier vandaag slecht weer veel regen. Bij jou is dat wel anders Ik vind het altijd leuk om van jou iets te lezen.
    Heel veel groeten en een kus van Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelief

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 9417

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 20 Juni 2014

Jaar Argentinie

Landen bezocht: