19.12.2013 - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu 19.12.2013 - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu

19.12.2013

Door: Madelief

Blijf op de hoogte en volg Madelief

19 December 2013 | Argentinië, Avellaneda

Een vriendelijk Hey van mij,

vandaag zat ik dus even aan mijn mobil te facebooken en vond een foto met kerstmisspullen. Toen dag ik tel ik even hoe lang het nog tot kerstmis duurt. Whuups. Nog maar tot dinsdag. "Nog 15 dagen!" zei iemand laatst. Oh, wat is er dan? Kerstmis? "Nee, joh! Oud en nieuw!" Toen werd me dus echt bewust, dat we over de helft van de maand zitten en het dus weer tijd voor een nieuw bericht werd. Er is niet veel gebeurd dus ik zoek een paar dingetjes zamen. Hehe.

Dus naar drie weken is mijn gastvader weer terug gekomen van zijn rijs in de vrachtwachen. En gisteren is heeft hij mijn gastbroertje meegenomen voor de volgende opdracht. Dus dit word nu even een tijdje rustig in huis met alleen de vrouwen. Ik denk zomige weten hoe het zonder mij in huis is. En zo is het nu dus ook. Geen grote Drama. Haha.

8. Dezember is traditie dat je de kerstboom opset. Dus dat hebben we gedaan. Ging wel snel omdat ze hier, en ook in de andere huizen, een onechte kerstboom gebruiken. Eigenlijk wel handig, dat ik daarna niet alle afgevallen bladeren weg moet halen. Natuurlijk is het wel een beetje anders als die van thuis. Iedereen wet toch hoe mooi en goed de smaak van mijn moeder is. hehe.
Mijn gastmoeder heeft me verteld, dat normaal gesproken je een kerstboom kopt en heelemaal mooi maakt met alle detailles en je hem dan aan iemand als kado geeft. Maar dat doen ze niet meer zo, omdat alles een beetje duurder geworden is. En 8. Januari wordt de kerstboom weer afgebouwd.
Schokolade die je hier eet voor kerstmis: een stuk schokolade met noten erin of een stuk karamel met noten erin. Leuk hoor. Heb echt die notenalergie. Maarja, eet hier wel de cake mee die ze hier ook eten. Dus geen zorgen genoeg snoep krijg ik hier wel. hehe.

En voor de rest: het word echt warm hier en het is midden op de dag echt niet meer fijn. Eens kijken hoe kerstmis wordt en ik meld me weer.

Liefste groetjes uit Argentinie en een kus
xxx-madelief!

  • 19 December 2013 - 22:21

    MichaelArgentinie:

    Heey Madelief, leuk dat je ook in Argentinie bent op dit moment, hoelang blijf je nog in de buurt van Buenos Aires ???

  • 20 December 2013 - 04:19

    Madelief:

    Hey Michael,
    ik zit nou niet echt in de buurt van BA. Maar ik blijf er nog maar 6 maanden. En waar zit jij op dit moment? groetjes Madelief

  • 21 December 2013 - 17:53

    Opa:

    Hoi Madelief, Leuk dat je weer eens wat van je laat horen.Ik lees het allemaal graag.. Nou, bij jou is het lekker warm maar hier is het pet weer, regenachtig. Gisteren ben ik met Cecile bij Oma geweest, we hebben daar een Kerstdiner gehad, Oma zag er mooi uit maar ze heeft niet veel gegeten. Wij wel.het was heel lekker met een (of 2) glaasjes wijn erbij. Kerstavond komt Rita met Michiel in Oldenzaal , dan gaan we naar de nachtmis , Rita en Michiel blijven hier slapen en gaan de 1e kerstdag weer naar Arnhem.Dan ga ik tegen de avond bij Oma eten. De 2e kerstdag ga ik nadat ik bij Oma ben geweest naar Ben en Bertie.Ik benj ook al in de nieuwe praktijk geweest Heel mooi. maar dat zul je nog wel zien. Zo, nu ben je weer een beetje op de hoogte, geef de mensen daar de groeten en jij een dikke kus van (OMA) en mij Opa

  • 22 December 2013 - 19:40

    Anneke:

    ha Madelief
    nou, wel een keertje een heel andere kerst zeg. En dan die temperaturen. Het is hier ook niet echt geweldig kerstweer. Regen en 10 graden. Helaas dus geen sneeuw.
    We zijn met de praktijk verhuisd en Joris en Bram hebben alle kasten in elkaar gezet.
    Nu nog de kerstboom versieren en dan kan kerst beginnen. Weliswaar nog geen een cadeautje gekocht. Maar ik heb nog tijd ;)
    Liefs,
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelief

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 9418

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 20 Juni 2014

Jaar Argentinie

Landen bezocht: