Een tussenbericht - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu Een tussenbericht - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu

Een tussenbericht

Door: Madelief

Blijf op de hoogte en volg Madelief

15 April 2014 | Argentinië, Avellaneda

Hey mensen,

deze daagen is het dus nu een stuk kouder geworden. Dat is wel jammer, of het is heel heet en kunt niet weinig genoeg kleedin aan (geen zorgen, korte broek en topje blijft op mijn licham zitten, of dan ook plakken haha) of het is zo koud dat je (tegen de schoolregels) een lange broek aan moet doen met een lange mouwen shirt onder het polo-shirt met de dicke schooluniform-jas/sweater.
Tijdens deze blog te schrijven zit ik in een jogging en T-Shirt en merk toch dat ik het warm krijg. Maar daarvoor schrijv ik niet.
De vaken hier op school zijn wel wat anders. als je in de 2. zit moet je uitzoeken welke richting je in gaat. Je hebt drie opties: Wetenschapelijke, economische of humanische (ik noem dat nu zo). De namen zeggen het al een beetje.
Wetenschapelijke: Biologie,
Humanische: Philosophie, Psychologie, Geschiedenis,..
Economie: Dat moet ik uitleggen. Vanaf de derde las begin je dus met economie. In de derde en vierde jaargang heb je dus vaken die je helpen om een bedrijf te voeren. Allemaal nummers en papieren. Echt heel eel werk en ik snap er nog steedts niets van. En dus nu in de laatste jaargang (5º) ben je de bank. Dus ik heb twee aken die zo erg op elkaar lijken, dat niet alleen ik, maar ook de heele klas door elkaar kommt. En die twee leraressen geven zamen ook nog een ander vak, waar je dan toch noch een microbedrijf moet uitvoeren. Daar wordt dus echt gewerkt en later echt iets verkcht (dan zit ik al weer in Dutsland). En dan heb je nog etisch (dat over de moral gaat) en taal (gedichte lezen).
Iedereen dennkt nu waarscheinlijk "hey, Madelief zou super in humanisch passen".
Ik zit in economie. Mijn geluk zeg. Getalen zijn dus echt niet mijn ding.

Leuk verhaal tussendoor: Wij zitten in klas en moeten die opgaven oplossen. Ik zit naast mijn zus in school, dus ik kopier altijd alles van haar. Ik heb messchien al verteld, dat ik nog met twee andere meisjes van het buitenland in klas zit. Die twee zitten dus naast elkaar en doen niet echt veel. Zegt dus de leeraares "Ik moet jullie twee eigenlijk en onvoldoende geven omdat jullie niets doen, maar die slanke aan de andere kant doet haar werk, heel goed hoor." (Ze noemen hier iedereen slank, dik, blond of bruine. Dat is hier heel normaal.) Dus ik heel trots van mijn zus aan het kopieren. Hahaha. Maar toch, dat maakt allemaal niet veel uit, omdat ik de cijfers niet nodig heb.

Maar twee vaken waar ik wel zelfs iets doe en de antwoorden geef zijn natuurlijk dat ethische en die taal.
Heb ik het antwoord opgescheven en die leeraar kam naar mij toe en heeft zich dat doorgelezen "heel goed". Dus het is nu niet, dat ik alleen kopier. (Dat antwoord had mijn zus namelijk heelemaal niet).

Dus nu, wat ik eigenlijk zeggen wou. Ik ga morgen naar Iguazu. WHHUUUUHUU!!!!!!
Dus om 20:00 uur moet ik in de bus en ik ga met twee andere schoolieren uit het buitenland er naar toe. (twee andere meisjes, niet die die bij in de klas zitten). Ik ben zooo zenuwachtig. Zo spannend. Ik zou zo super mega veel fotos maken en deze daagen zo genieten. Ik ben zo dankbaar voor deze kans. Ik mag alleen de kamera niet ergeten, dat zou zo typisch ik zijn. Ik ben echt blij. Zondag kom ik savonds terug en de volgende week zou ik probeeren mij hier weer te laten zien en het berichten.

Wens me geluk liefste lezer ;)
Dikke kus, Madelief xxx

  • 16 April 2014 - 10:51

    Opa:

    Hallo Madelief, Ik het verhaal gelezen, als oud-leraar moet ik zeggen dat je niet moet kopieëren, grapje. Het wordt wel spannend naar die watervallen Maak veel fotos, en doe geen gevaarlijke dingen!!!!.Ik ben benieuwd hoe je dat allemaal vindt. Hier is alles nog hetzelfde, Oma is de laatste dagen goed te pas. Zondag is het Pasen, doen ze daar bij jullie ook nog iets bijzonder,? hier naast het kerk gaan ook eieren eten. Nou schat, ik wens je veel plezier en tot schrijfs. Groeten Opa

  • 16 April 2014 - 15:06

    Cécile:

    Ha lief madeliefje,
    Groeien er eigenlijk wel madeliefjes in Argentinië? Gaar heb ik nog helemaal niets over gehoord.
    Jammer dat je niet meer meemaakt dat de klas een soort eigen bedrijfje gaat opzetten. Wel leuk om de voorbereidingen mee te maken.
    Zondag dus Pasen. En, raad eens wie de eieren gaat koken bij Opa? Ook voor je vader, moeder, broer Bram, nicht Dieneke, Oncle Hans en wie weet wie er nog meer aanschuift? Nou, wat denk je? Wie kan dat het beste? Ja?????
    Goed geraden. Nou, tot gauw horens maar weer.
    zoenen van mij, Cécile

  • 16 April 2014 - 20:50

    Cécile:

    lieve Madelief,
    Was ik wel helemaal vergeten je een hele mooie reis naar Igazuu te wensen. Geweldig lijkt me dat. Ik ken het alleen van de foto's van Sophie en David toen in daar waren. Zo indrukwekkend!
    maar, goed opletten hè en een droog shirt meenemen. Je wordt vast nat.

    kus,
    Cécile

  • 21 April 2014 - 11:55

    Papa:

    Hallo Madelief,

    een leuk verhaal. Iets begrijp ik niet. Je houd niet van getallen en hebt toch economie uitgezocht?
    Mooi dat je het zo goed doet op school! Heel leuk dat je je zo op de rijs hebt veheugd. Een paar leuke dingen hebben we al gehoord. Vanavond skypen hoop ik. Foto toestel mee genomen??????

  • 22 April 2014 - 21:21

    Dieneke:

    Wauw madelief, Iguazu! Ik ben heel benieuwd hoe je het daar hebt gehad en naar al je foto's (als je natuurlijk je fototoestel niet bent vergeten...)

    Kus!
    P.S. ik sluit me bij Jos aan dat ik niet helemaal begrijp waarom je nu voor economie hebt gekozen :P of werden jullie ingedeeld in de vakken?

  • 27 April 2014 - 17:30

    Opa:

    Hallo madelief, Ik heb de foto's die je gemaakt hebt bij de watervallen gezien. Ik vind het indrukwekkend,en die foto van de regenboog is heel erg mooi. Ik ben benieuwd naar de andere foto's die we misschien in Lingen zullen zien. Verder is hier alles nog hetzelfde. Heel veel groeten en een kus van Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelief

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 3613
Totaal aantal bezoekers 9413

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 20 Juni 2014

Jaar Argentinie

Landen bezocht: