School en het normaale leven - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu School en het normaale leven - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Madelief Wigger - WaarBenJij.nu

School en het normaale leven

Blijf op de hoogte en volg Madelief

28 Maart 2014 | Argentinië, Avellaneda

Hey ho,

Naar lange tijd ben ik er weer en nu met volle energie.

Klingt wel gek voor mij omdat school weer begonnen is. En zo als elke puber is dat echt het laatste wat ik wou. Maar toch, ook weer blij dat het begint, omdat ik in de laatste jaargang van mijn school zit. En dat heet, dat er veel gevierd wordt. Ik ben geen vierbeest, maar het is wel altijd gezellig met zen alleen.

10. Maart: eerste schooldag. Mijn klas van 48 mensen wouden een groot stofdoek maken en aan een muur hangen. 3x6 meter zou kunnen zijn, dus echt heel groot. En op dat doek wouden ze een spreuk, maar die was er nog niet heelemaal opgenaaid. De letters waren al geknipt en omdat ik natuurlijk zo een engel ben, ben ik met ca 6 andere mensen de zondag avond met de hand gaan naaien. Dus zondag avond, 12 uur in de garage van een vriendin, schoenen uit, muzik aan en naaien. Schoolspullen meegenomen en die nacht niet geslapen. Om 6-7 Uur met iedereen naar school gegaan en op het schoolplein dat doek opgehangen.

17.Maart: De tweede schoolweek (traditie) hebben ze de schooluniform voorgesteld. Dus, de oudste jaargang van de school krijgt zijn eigen schooluniform (zo als in die americanse high school filmen). Dit jaar ook. Ik heb geen goeie fotos tot nu toe, maar die komen nog!
Maar war hebben we dus gedaan om die uniform aan de heele school te presenteeren? Zondag om 12 uur in de plaza met de jaargang gevierd tot smorgens 6 uur. Om 6 uur zijn we met ze allen en met veel lawaai naar een huis gegaan om ons voortebereiden en we hebben koffie gedronken. Mijn haar hebben ze lekker blauw ingesprayed "omdat je dat zo goed kunt zien op dat blonde haar". Ik even geluk! Haha
Door de achteste poort van de school versameld. Iedereen, super blij omdat ze nu in "Quinto" (de jaargang) zijn. De poort ging open en vuurwerk en blauwe rook werd aangestoken. Ik heelemaal achteraan en had geen andere optie als die chemische rook in te ademen. je sneut je neus en alles blauw. 20 minuten gesprongen, de heele jaargang. Ik achter in de vloer, zonder lucht. (Iedereen had spierpijn erna en ik bleef gezond hihi) En dat was het. Het ging ter einde, iedereen naar de klas en de les begon.

Na twee weken afkoeling is het trouwens weer warmer geworden. Niet zo fijn, maarja. Ik geniet het liever nog even en zeur niet. Want als ik in Duitsland zit ik weer te zeuren over de koudheid. Ietjes meer als twee maanden en dan zit ik weer in de vliegtuig. Het gaat snel. Stiekem verheug ik me er op.

Groetjes Madelief xxx

  • 28 Maart 2014 - 21:14

    Anneke:

    Lieve Madelief.
    Jij offert je toch maar weer op hè? haha. Maak je maar weer mooi mee. Inderdaad echt wel foto's maken hè. En stiekem verheug ik me ook weer op je thuiskomst ;)
    Liefs mama

  • 29 Maart 2014 - 02:57

    Joris:

    Maddie het engeltje dat niet graag feest!? Het is me toch wat met jou. Hoe voelt het om de oudste te zijn? Lastig hè?

    Dikke kus - Joris

  • 02 April 2014 - 12:43

    Cécile:

    ha lief nichtje van me!
    Een klein beetje jaloers ben ik geloof ik nu toch wel. Het schoolleven bij jou is zo anders dan het mijne! Nu natuurlijk, ik ben wat ouder en jammer genoeg geen puber meer :-).
    Maar, een paar jaar gelden toen ik nog op de middelbare school zat, was het ook echt anders. Geen schooluniformen en al helemaal geen feesten bij een nieuw schooljaar en dan tot 'smorgens vroeg. Kijk, jouw opa, mijn vader, nee, die had dat vast geen leuk idee gevonden. ook natuurlijk omdat het bij ons niet altijd zo mooi weer was!
    Ik ben nu ook op school. Lekker aan het werk en allemaal toetsen, proefwerken, aan het nakijken. Jouw verhaal lezen is veel leuker.
    Heb je ook ee lievelingsvak op school? ik ben er wel benieuwd naar. Moet je bijvoorbeeld andere dingen leren die je niet eerder op school gehad hebt? Wiskunde en biologie is natturlijk het zelfde, maar bijvoorbeeld bij geschiedenis vraag ik me af welke onderwerpen bij jou nu behandeld worden.
    Over een paar maanden ben je weer terug en ik verheug me ook om jou weer te zien. Bijna een heel jaar zonder Madelief, dat valt ook niet mee hoor!
    nou een dike knuffel van mij,
    Cécile

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelief

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 9415

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 20 Juni 2014

Jaar Argentinie

Landen bezocht: